مهمانی شاد

مهمانی شاد

مهمانی شاد

مهمانی شاد

ما هرآنچه که درباره برگزاری یک مهمانی شاد باشد را به شما عرضه می کنیمم

نقش فینگرفود در جشن‌ها

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش دنکوک به نقل از اخبار رسمی، در قدیم برای مهمانی‌ها و جشن‌ها رسم بر این بود که برای پذیرایی از مهمان‌ها زیاد سراغ قرتی بازی نمی‌رفتند، خیلی خودمانی و راحت،  با شیرینی زبان که بورس مجالس و مهمانی‌ها بود از میهمانان استقبال می‌کردند و نهایتا شربت آب پرتقالی کنارش می‌گذاشتند و برای شام هم از ساندویچ‌های کالباس استفاده می‌کردند. البته از نوع مارتادلاش که الان هم می‌توان به سختی پیدایش کرد.

یواش یواش با گذشت زمان که مهمانی‌های دورهمی بیشتر شد و مردم باکلاس‌تر شدند و مردم چشم و گوششان باز شد، سلیقه عمومی عوض شد، البته دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور ماهواره‌ها نیز در این تغییر ذائقه افراد بی تاثیر نبوده است. در این نوشته به جوانب فینگرفود پرداخته و انواع و اقسام فینگر فود بررسی می‌شود.

جشن‌ها و مهمانی‌های مختلف مثل جشن تولد کودک، جشن تولد بزرگسالان، جشن‌های سالگرد ازدواج و … جز جشن‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را دارند.  غذای فوری یا مزه یا حتی غذای بند انگشتی نیز از اسم‌ها و عنوان‌های دیگری هستند که به این غذاها گفته می‌شود، ولی بیشتر به همان نام فینگر فود جا افتاده‌اند و شناخته می‌شوند.

فینگر فود به اصطلاح به کلیه غذاهایی که بدون نیاز به قاشق و چنگال آن را بشود خورد و البته طبق نام فینگر فود به غذاهایی که با انگشت آن را می‌خورند، گفته می‌شود،  تعریفی کلی که می‌توان به کلی غذای دیگر تعمیمش داد. در اینجا از جوانب مختلف انواع فینگر فود بررسی می‌شود.

آنقدر تنوع و خلاقیت در فینگر فودها زیاد شده است که حتی می‌توان غذاهایی که فکرش را هم نمی‌کنید به صورت فینگر فود خورد، از قرمه سبزی و قیمه و باقالی پلو با گوشت که غذاهای اصیل ایرانی هستند بگیر تا غذاهای فرنگی .

ولی این نکته مهم را باید به خاطر داشت که سفارش فینگر فود به هیچ وجه جایگزین غذای اصلی نخواهد شد، مگر اینکه مهمانی به صرف شام و نهار نباشد.

کاربرد فینگر فود

کاربردهای فینگر فود چیست؟ در کجاها باید فینگر فود استفاده کرد و در کجاها پیشنهاد نمی‌شود، فینگر فود به علت کوچک بودن، وعده غذایی کاملی محسوب نمی‌شوند و دفر مهمانی‌ها و مراسم از آن استفاده می‌شود، همچنین یکی از نقاط جالب توجه در فینگر فودها که به گسترش آنها کمک کرده است، جمع طعم‌ها و مزه‌های گوناگون در یک سبد غذایی است، همچنین فینگر فود را به عنوان پیش غذا می‌توان در طعم‌های مختلف سرو کرد. مهمان خیلی راحت می‌تواند طعم‌های گوناگونی را تست کند، مثلا هم کوکو سبزی بخورد هم همبرگر، هم هات‌داگ و...

تاریخچه پیدایش فینگر فود

در ایران استفاده از فینگر فود ۵۰ -۶۰ سالعقب‌تر از دنیا است، عده‌ای تاریخچه پیدایش فینگر فود را از ابتدای پیدایش بشر می‌دانند که بشر مجبور بوده است غذاها را با دست بخورد ولی به فینگر فود به معنایی که الان وجود دارد از ۱۹۳۰ در آمریکا و با رونق و پیدایش کافه‌ها شدت گرفت یعنی تقریبا ۹۰ سال پیش. در این زمان کافه‌ها تصمیم گرفتند به جای سرو غذای کامل فینگرفودهایی در غالب و طعم‌های مختلف درست کنند و به دست ملت بدهند، البته در کشور ایران نیز اصطلاحات دیگری مثل لقمه گرفتن یا بلله یا حتی سمبوسه جنوبی خودمان وجود داشت که همه به نوعی فینگر فود محسوب می‌شدند.

فینگر فود در سایر ملل

در فرانسه نیز همزمان با رونق کافه‌ها فینگر فودها نیز رونق گرفتند و به آن کاناپه به معنی استراحت یا محل استراحت گفته می‌شود که این کاناپه‌ها در طرح‌ها و طعم‌های گوناگون درست می‌شوند و بسیار هم خوشمزه هستند.

کاناپه معمولاً متشکل از یک قطعه نان نازک تست شده و یا سرخ شده است که روی آن با مواد مختلف پر شده و به معنای غذایی است که روی نان استراحت می‌کند. با گذشت زمان، کاناپه واژه‌ای شده که به طور گسترده به تمام غذاهای کوچکی اطلاق شده که در مهمانی‌ها سرو می‌شود.

در آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان به نام همان فینگر فود شناخته می‌شوند و در حال حاضر نیز بسیاری از رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای دارای غذاهای فینگر فود هستند.

در ایران نیز از دیرباز فینگر فود نه به این شکلی که الان مرسوم است وجود داشته است.

دسته بندی‌های فینگر فود

فینگر فود ویژه  گوشتخواران:

گوشتخواران معمولا حساسیت خاصی ندارند و  خوراکی‌هایی که گیاه خواران می‌خورند را هم مصرف می‌کنند، هر فینگر فودی که شامل گوشت مرغ، ماهی، گاو و گوسفند باشد جز این بخش به حساب می‌آید و برای تمام مهمانی‌ها مناسب است. همبرگرها، سمبوسه‌های گوشتی، سوشی‌ها، هات داگ‌ها و …. همه جز این دسته به حساب می‌آیند.

فینگر فود ویژه کودکان:

زمانی مهمانی می‌گرید که مهمانان شما کودکان هستند، باید در این مورد دقت بیشتری به خرج داد و فینگر فودهای مخصوص کودکان را انتخاب کرد و بیشتر شامل فینگرفودهای فست فودی یا فینگر فودهایی هستند که درآن شکلات و شیرینی به کار رفته است. مطمئنا کودکان دوست ندارند مثلا غذاهای خاص یا سنتی ایرانی را بخورند و ترجیح می‌دهند حالا که کسی زیاد با‌ آ«ها کاری ندارد سراغ فینگر فودها بروند.

فینگر فود ویژه گیاهخواران:

گیاهخواران از غذاهایی که در آن به هر نحوی گوشت به کار رفته باشد استقبال نمی‌کنند و هیچ چیز بد تر از مواجه شدن یک گیاهخوار با سینی غذاهای حاوی گوشت نیست. برای همین پیشنهاد سینی ویژه گیاهخواران داده می‌شود. تنوع خیلی زیادی از فینگر فودهای گیاهی هم وجود دارد، مثل سمبوسه‌های سیب زمینی، کوکو سیب زمینی، الویه و خیلی غذاهای دیگر که در آن گوشت هیچ حیوان زنده‌ای به کار نرفته باشد.

فینگر فود خام گیاهخواران:

این گروه غذایی همیشه جز سخت‌ترین گروه‌های غذایی هستند. چون نه غذای گوشتی می‌خورند نه غذای پخته غیر گوشتی، فقط غذای خام می‌خورند، برای این دسته می‌شود به میوه‌جات و سبزیجات اشاره کرد.


منبع : https://news.akhbarrasmi.com/news/13971111344558911/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی